صادرات و واردات چیست؟
صادرات در لغت به معنای انتقال کالا یا خدمات از یک کشور به کشور دیگر است و واردات به کالاهایی که در کشور یا کشورهایی ساخته و یا فراهم شده و از راه تجاری به یک کشور دیگر وارد گردد،گفته می شود.
وفق ماده 2 قوانین مقررات صادرات و واردات مصوب 4/7/1374 ؛کالاهای صادراتی و وارداتی به سه گروه ذیل تقسیم می شوند:

کالای مجاز:
کالایی است که صدور یا ورود آن با رعایت ضوابط نیاز به کسب مجوز ندارد.

کالای مشروط:
کالایی است که صدور یا ورود آن با کسب مجوز امکان پذیر است.(مانند واردات دارو که مستلزم اخذ مجوز از وزارت بهداشت و درمان می باشد)

کالای ممنوع:
کالایی است که صدور یا ورود آن به موجب شرع مقدس اسلام(به اعتبار خرید و فروش یا مصرف) و یا به موجب قانون ممنوع گردد.(مانند مشروبات الکلی)                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       

ثبت شرکت صادرات و واردات
شرکت صادرات و واردات همانند سایر شرکت ها نیاز به ثبت دارد. برای ثبت این شرکت می توانید در قالب شرکت سهامی خاص و یا شرکت با مسئولیت محدود اقدام نمایید.لازم به ذکر است در اساسنامه و موضوع فعالیت شرکت عنوان "صادرات و واردات " می بایست درج گردد.
_ مدارک لازم جهت ثبت شرکت واردات و صادرات عبارت است از:

تکمیل فرم درخواست ثبت شرکت و واردات و صادرات امضا شده باشد.(2 نسخه)
تکمیل تقاضانامه شرکت چند منظوره که ذیل آن توسط سهامداران شرکت واردات و صادرات امضا شده باشد.(2 نسخه)
صورتجلسه مجمع عمومی هیات مدیره و موسسین که توسط مدیران منتخب مجمع،سهامداران و بازرسین امضا شده باشد.
شرکتنامه شرکت واردات و صادرات و تکمیل آن( 2 نسخه)
اساسنامه شرکت چند منظوره ممهور به مهر شرکت و امضاء تمامی سهامداران(2 نسخه)
کپی برابر اصل کارت ملی و شناسنامه اعضای هیات مدیره،بازرسین و تمامی سهامداران چنانچه مدیر عامل خارج از اعضای هیات مدیره باشد.
کپی روزنامه رسمی آگهی تاسیس یا آخرین تغییرات آن( در صورت وجود تغییر)
ارائه ی گواهی عدم سوء پیشینه برای اعضای هیات مدیره
ارائه معرفی نامه نمایندگان،چنانچه سهامداران و اعضاء هیات مدیره شرکت واردات و صادرات از بین اشخاص حقوقی انتخاب شده باشند.
اخذ مجوز در صورت تشخیص کارشناس اداره ثبت شرکت ها
تایید هیات مدیره مبنی بر اینکه شرکت چند منظوره غیر دولتی می باشد.
محاسبه هزینه های ثبت توسط قسمت حسابداری اداره ثبت شرکت ها و پرداخت هزینه ها
ارائه تقویم نامه کارشناس رسمی دادگستری چنانچه قسمتی از سرمایه شرکت غیر نقدی باشد به این صورت که به شکل اموال منقول و غیر منقول باشد و اگر اموال غیرمنقول جزء سرمایه شرکت قرار گرفته باشد،ارائه مستندات مربوطه ضرورت دارد.
به موجب ماده 3 قوانین مقررات صادرات و واردات مصوب 4/7/1374 مبادرت به امر صادرات و واردات کالا به صورت تجاری مستلزم داشتن کارت بازرگانی است که توسط اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران صادر و به تایید وزارت بازرگانی می رسد.
مدارک صدور کارت بازرگانی برای اشخاص حقوقی به شرح ذیل می باشد.
1-تکمیل دو برگ فرم عضویت اتاق
2- دو برگ اصل اظهارنامه ثبت در دفتر تجارتی که به گواهی اداره ی ثبت شرکت ها رسیده باشد.
3- داشتن دفاتر پلمپ شده و ارائه گواهی پلمپ دفاتر از اداره ثبت شرکت ها
4- دو برگ فتوکپی اظهارنامه ثبت شرکت
5- فتوکپی شرکت نامه(در مورد شرکت های بامسئولیت محدود)
6- دو برگ فتوکپی روزنامه رسمی در مورد آگهی روزنامه تاسیس شرکت و آگهی هر نوع تغییرات و دو برگ فتوکپی اساسنامه شرکت
7- اصل و فتوکپی گواهی عدم سوءپیشینه مدیر عامل
8- دو سری فتوکپی از تمام صفحات شناسنامه مدیر عامل(حداقل سن 18 سال تمام) و  روئت اصل آن
9- اصل گواهی بانک مبنی بر حسن اعتبار بانکی شرکت(فرم الف)
10- عکس شش در چهار مدیر عامل چهار قطعه(جدید،تمام رخ،ساده)
11-دو برگ فتوکپی کارت پایان خدمت و یا معافیت از سربازی برای آقایان و روئت اصل آن
12- فتوکپی سند مالکیت و یا اجاره نامه محل کار(رسمی یا عادی که در صورت عادی بودن اجاره نامه،روئت اصل سند مادر الزامی است) و چنانچه سند به صورت مشاع تنظیم شده باشد ارائه اظهارنامه ی کتبی سایر مالکین نیز الزامی است.
13- فرم تکمیل شده مشخصات بازرگانی(فرم ب) . تکمیل فرم فارسی-لاتین
14- تکمیل فرم تعهد نامه دریافت کارت بازرگانی و تصدیق امضای مدیر عامل توسط دفاتر رسمی یا تصدیق آن توسط کارگاه(برای واحدهای تولیدی)
 

   


تعریف شرکت سهامی
ماده 1 لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت،شرکت سهامی را چنین تعریف می کند:"شرکت سهامی،شرکتی است که سرمایه آن به سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام،به مبلغ اسمی سهام آن ها است".

- مراحل ثبت شرکت

- راهنمای گام به گام تشکیل و ثبت شرکت سهامی خاص

- نحوه ی تنظیم اظهارنامه ی ثبت شرکت سهامی خاص

سرمایه هر شرکت سهامی به قسمت های مساوی تقسیم می گردد،که هر قسمت آن را سهم می نامند.
منظور از مبلغ اسمی سهام هر صاحب سهم،کل مبلغی است که وی در شرکت سرمایه گذاری کرده است.مسوولیت هر صاحب سهم در برابر بدهی های شرکت محدود به همان مبلغ اسمی سهام او است.
به موجب ماده 2 لایحه مزبور"شرکت سهامی،شرکت بازرگانی محسوب می شود،ولو این که موضوع عملیات آن،بازرگانی نباشد".بنابراین،شرکت سهامی به محض تشکیل و ثبت،در زمره شرکت های تجاری قرار می گیرد.هر چند که برای انجام امور غیر تجاری،مانند خرید و فروش آپارتمان،تاسیس شده باشد و با توجه به اینکه موضوع شرکت های تجاری دیگر،باید حتماَ امور تجاری باشد،تا شرکت بازرگانی محسوب گردند،لذا می توان گفت که لایحه اصلاح قانون تجارت،در مورد شرکت های عام و خاص،قائل به استثنا شده و به این طریق خواسته است با وسعت بخشیدن به زمینه های فعالیت،موجبات بیشتر تشکیل آن ها،بخصوص تشکیل شرکت سهامی عام را که در آن سرمایه های کوچک از راه خرید سهام،امکان مشارکت و جریان پیدا می کند،فراهم آورد.

انواع شرکت های سهامی
شرکت سهامی بر دو نوع است:شرکت سهامی عام که در آن قسمتی از سرمایه به وسیله موسسین شرکت و قسمتی دیگر از طریق فروش سهام به مردم تامین می گردد.در شرکت سهامی خاص،که تمام سرمایه آن منحصراَ به وسیله موسسین تامین می گردد.
در شرکت سهامی خاص،تمام سرمایه آن منحصراَ به وسیله موسسین تامین می گردد.در شرکت های نوع اول«شرکت سهامی عام» و در شرکت های نوع دوم،عبارت «شرکت سهامی خاص» حتماَ باید قبل یا بعد از نام شرکت بدون فاصله با آن،در کلیه اوراق،اطلاعیه ها و آگهی های شرکت،به طور روشن و خوانا نوشته شود.

وجوه اشتراک شرکت های سهامی عام و خاص
1-هر دو شرکت بازرگانی محسوب می شوند اگرچه موضوع عملیاتشان بازرگانی نباشد.
2-سرمایه هر دو به قطعات سهام تقسیم شده و مسوولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی سهام آن ها می باشد.
3-در هر دو شرکت ذکر سهامی عام یا خاص بلافاصله بعد از نام شرکت که کلیه اوراق اطلاعیه و آگهی ها ضروری است.
4-در هر دو شرکت موسسین نسبت به کلیه اقدامات و اعمالی که به منظور تاسیس و به ثبت رساندن شرکت انجام می دهند مسوولیت تضامنی دارند.

وجوه افتراق شرکت های سهامی عام و خاص
1-تشکیل مجمع عمومی موسس در شرکت های سهامی عام ضروری است اما در سهامی خاص ضرورتی ندارد.(مواد 16 و 17 ل.ا.ق.ت)
2-در سهامی عام در هنگام تاسیس 20% از سرمایه توسط موسسین تعهد و حداقل 35% توسط آنان به حساب جاری شرکت در شرف تاسیس سپرده می شود و مابقی از طریق فروش سهام عموم تامین می گردد اما در شرکت سهامی خاص تمام سرمایه توسط موسسین تعهد و تامین می گردد.
3-سرمایه شرکت سهامی عام در هنگام تاسیس حداقل 5 میلیون ریال و سهامی خاص حداقل 1 میلیون ریال می باشد.(ماده 6 ل.ا.ق.ت)
4-اظهارنامه ثبت شرکت در شرکت سهامی عام به امضای موسسین می رسد اما در سهامی خاص کلیه سهامداران باید آن را امضاء کنند.
5-شرکت سهامی عام برای فروش سهام باید اعلامیه پذیره نویسی منتشر نماید اما سهامی خاص این حق را ندارد.
6-انتشار اوراق قرضه تنها در شرکت سهامی عام ممکن است و شرکت سهامی خاص این توانایی را ندارد.(ماده 21 ل.ا.ق.ت)
7-امضای ورقه تعهد سهم در سهامی عام مستلزم قبول اساسنامه و تصمیمات مجامع عمومی می باشد اما در شرکت سهامی خاص اساسنامه باید به امضای کلیه سهامداران برسد(بند 2 ماده 4 بند 1 ماده 20 و ماده 23 ل.ا.ق.ت)
8-حداقل تعداد اعضا برای تشکیل شرکت سهامی عام 5 نفر و در شرکت سهامی خاص 3 نفر می باشد.
از همراهیتان سپاسگزاریم.

   



 
شرکت با مسئولیت محدود یکی از پر مخاطب ترین و محبوب ترین قالب های تجاری قابل ثبت در قانونی تجارت می باشد. این نوع شرکت بنا بر ماده 94 قانون تجارت اینگونه تعریف شده است : (شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که از دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل می شود. هر یک از شرکا بدون اینکه سرمایه سهام یا قعطات سهام تقسیم شده باشد، فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول دیون و تعهدات شرکت هستند).
هزینه و شرایط مناسب ثبت این شرکت باعث شده است تا این قالب درخواست بسیار زیادی برای ثبت داشته باشد. بنابراین سوالات گوناگونی نیز در رابطه با ثبت شرکت در این قالب وجود دارد که یکی از متداول ترین آنها ، پرسش در رابطه با هزینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود می باشد.

کارشناسان ما در شرکت فکر برتر در این مطلب به این پرسش پاسخ داده اند ،لطفا با ما همراه باشید:
در ابتدا توجه داشته باشید که هزینه ثبت شرکت در این قالب می تواند با توجه به موراد متفاوتی مانند ؛ میزان سرمایه ، تعداد شرکاء و.... متغیر باشد .
یکی دیگر از هزینه هایی که در محاسبه هزینه ثبت شرکت در قالب مسئولیت محدود تاثیر گذار است ، این نکته است که آیا فرآیند ثبت شرکت توسط خود شخص یا اشخاص به انجام می رسد ؟ یا انجام آن به مجموعه های ثبتی و وکلا سپرده می شود؟ (با توجه به اینکه میزان حق الوکاله با توجه به مجموعه منتخب متقاضی متفاوت است در این مطلب اشاره ای به هزینه نخواهد شد.)

بنابراین در ادامه هزینه های دولتی ثبت شرکت بدون در نظر گرفتن حق الوکاله احتمالی اعلام و برررسی خواهد گردید:
هزینه های ثبت شرکت در قالب مسئولیت محدود شامل موارد مختلفی است از جمله: هزینه پایه ثبتی، هزینه درج نام، حق الثبت، حق درج، حق ابطال تمبرهای داخل اداره ثبت شرکت ها، هزینه های پستی، هزینه اساسنامه، هزینه اظهارنامه، هزینه تنظیم صورتجلسات و واریزهای اداره ثبت، هزینه درج اگهی در روزنامه رسمی و روزنامه های کثیر الانتشار و... ) که در ادامه تا حد امکان برخی از این هزینه ها را بررسی خواهیم نمود:

 
در نهایت، توجه داشته باشید که چنانچه در ابتدای مطلب اشاره گردید تمام این هزینه ها، تقریبی محاسبه گردیده است و می تواند متفاوت باشد. البته این نکته را فراموش نکنید که شرکت با مسئولیت محدود در میان دیگر قالب های تجاری کمترین هزینه ثبت را دارد و این موضوع در کنار شرایط ثبتی مناسب یکی از دلایل محبوبیت آن می باشد.
در پایان از همراهی شما عزیزان صمیمانه سپاسگذاریم.

   


ثبت برند شیرآلات بهداشتی

شنبه 21 دی 1398 نویسنده: nazanin nazanin |


زندگی انسان ها مملو از ابزار و وسایلی است که بنا بر نیاز، طراحی و ساخته شده تا جایی که تصور زندگی بدون ابزار، غیر ممکن به نظر می رسد.هر بخش از زندگی را که نگاه کنید در سایه امری به نام تولید نفس می کشد. کالایی به نام شیرآلات بهداشتی ساختمان که شاید مهم ترین وظیفه شان جریان آب به عنوان عامل حیات باشد، یکی از این ابزار است که زندگی بدون آن ها قابل تصور نیست.
امروزه شیرآلات نقش بسیار مهمی در خانه و یا محل کار ایفا می کنند و به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند. داشتن یک برند باعث می گردد تا شرایط مناسبی برای مصرف کنندگان به وجود آید و به مصرف کنندگان این امکان را می بخشد تا محصولات را از یکدیگر تشخیص دهند. شما نیز می توانید با ثبت برند شیرآلات محصولات خود را در نظر مشتری معتبر جلوه داده و اعتبار کار خود را تأیید نمایید.
ثبت علامت تجاری ( برند / مارک ) در ایران در اداره علامت تجاری ( در تهران ) انجام می شود که برای ثبت علامت تجاری یک تولیدکننده باید کلیه مدارک لازم قانونی را داشته تا با رعایت کامل مقررات مراحل قانونی ثبت آن طی شود. مدارک مورد نیاز برای ثبت برند شیرآلات بهداشتی  عبارت است از :
1- تکمیل دو نسخه اظهارنامه علامت
2- مدارک هویت متقاضی :
الف) اشخاص حقیقی: فتوکپی شناسنامه و کارت ملی
ب) اشخاص حقوقی: آخرین روزنامه رسمی، تصویر شناسنامه و کارت ملی صاحبان امضاء
3- مدارک نماینده قانونی: در صورتی که تقاضا توسط نماینده قانونی( وکیل، دارنده یا دارندگان حق امضاء برای اشخاص حقوقی و ...) به عمل آید مدارک آن ضمیمه گردد.
4- ده نمونه گرافیکی با تصویر از علامت درخواست حداکثر در ابعاد 10×10 سانتی متر
5- در صورت سه بعدی بودن علامت، ارائه علامت به صورت نمونه گرافیکی یا تصویر دو بعدی به نحوی که از شش زاویه متفاوت تهیه و درمجموع یک نمونه واحد را تشکیل دهند.
6- ارائه مدارک دال بر فعالیت در رشته مربوطه.
7- استفاده ازحق تقدم: در صورتی که متقاضی یا متقاضیان ثبت بخواهند به استناد تقاضای ثبت خارج از کشور ازمزایای حق تقدم "حداکثر تا6 ماه" استفاده نمایند می بایست مدارک مربوطه به حق تقدم را همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر ظرف مدت 15روز از آن تاریخ تسلیم نمایند.
8- نسخه ای از ضوابط و شرایط استفاده ازعلامت جمعی و تأییدیه مقام صلاحیت دار
9- رسید مربوط به پرداخت هزینه های قانونی:
الف) هزینه اظهارنامه اشخاص حقیقی
ب) معادل ارزی کلیه هزینه ها و تعرفه های ثبتی علامت بر مبنای فرانک سوئیس می بایست به شماره حساب ارزی به نام خدمات ثبتی اداره کل مالکیت صنعتی واریز گردد.
• مراحل ثبت برند شیرآلات بهداشتی :
1- تنظیم و تکمیل مدارک مورد نیاز
2- استعلام نام برند درخواستی
 ذ
-4 دریافت رمز اظهارنامه
5- صدور آگهی نوبت اول
6- پرداخت هزینه روزنامه رسمی اول و پرداخت حق الثبت
• چند نکته قانونی در رابطه با ثبت برند :
- ثبت برند در صورت الزام دولت اجبار می شود، در غیر این صورت الزامی نیست.
- شما می توانید برند خود را هم به صورت شخصی ( حقیقی ) و یا شرکتی ( حقوقی ) ثبت کنید و در هر دو صورت شما، شماره ثبت مخصوص به خود را دریافت می کنید.
- برند هیچ گونه مالیاتی ندارد و طبق قانون اداره مالکیت های صنعتی ثبت برند معاف از مالیات می باشد.
- شما می توانید برند مورد نظر خود را جهت ثبت معرفی نمایید بدون اینکه ریشه در دهخدا داشته باشد.
- شما با داشتن کارت بازرگانی شخصی ( حقیقی ) می توانید 3 برند تجاری و با کارت بازرگانی شرکتی ( حقوقی ) می توانید 10 برند تجاری را ثبت نمایید.
- برند تجاری شما در کنار یک شکل یا لوگو قابل ثبت می باشد و پیشنهاد ما نیز به شما همین است زیرا در ذهن مخاطب بهتر و سریعتر جای می گیرد.
- برای ثبت برند تاریخ تقاضای ثبت آن هم بسیار مهم است. اگر یک علامت تجاری هم زمان دو متقاضی برای ثبت داشته باشد، متقاضی ای که تاریخ تقاضای آن ارجحیت داشته باشد اجازه به ثبت رساندن آن را دارد.
لیست طبقه بندی علائم تجاری :
طبقه ١ - مواد شیمیائی مورد استفاده در صنایع ، علوم عكاسی و همچنین كشاورزی ، باغبانی و جنگلبانی ؛ رزین های مصنوعی پردازش نشده ، پلاستیكهای پردازش نشده ؛ كودهای گیاهی ؛ تركیبات اطفاء حریق ؛ مواد آبكاری و جوشكاری فلزات؛ مواد شیمیائی برای نگهداری مواد غذائی ؛ مواد دباغی ؛  چسب های صنعتی .

طبقه ٢- رنگ روغن ؛ جلا ؛ لاك ؛ مواد ضد زنگ زدگی و جلوگیری كننده از فاسد شدن چوب ؛ مواد رنگی؛ مواد تثبیت رنگ ؛ رزین یا صمغ های خام طبیعی ؛ فلزات به صورت پودر یا ورق برای نقاشان ساختمان ؛ چاپگرها و هنرمندان.

طبقه ٣- تركیبات سفید كننده و سایر مواد مخصوص شستشوی لباس ؛ مواد مخصوص تمیزكردن، براق كردن، لكه گیری و سائیدن ؛ صابون ، عطریات ، روغن های اسانس ، مواد آرایشی ؛ لوسیونهای مو ؛ گرد و خمیردندان .

طبقه٤- روغن ها و گریس های صنعتی؛ روان كننده ها ؛ تركیبات گردگیری ، مرطوب كردن و جذب رطوبت ؛ انواع سوخت ( شامل سوخت موتور) و موادروشنائی، انواع شمع و فتیله چراغ.

طبقه ٥- مواد داروئی و بیطاری ؛ مواد بهداشتی برای مصارف پزشكی ؛  مواد رژیمی برای مصارف پزشكی ، غذای كودكان  ؛ انواع گچ شكسته بندی ، لوازم زخم بندی ؛ مواد پركردن دندان ، موم دندان سازی ؛  ضدعفونی كننده ها ؛ مواد نابودكننده حشرات موذی ؛  قارچ كش ، مواد دفع نباتات هرزه .

طبقه ٦- فلزات عادی و آلیاژهای آنها ؛ مواد ساختمانی فلزی ؛ ساختمانهای فلزی قابل حمل ؛ مواد فلزی خطوط مجراهای فلزی گاوصندوق اجناس ساخته شده از فلزات عادی كه در طبقات دیگر ذكر نشده اند؛ سنگهای معدنی فلزات

طبقه ٧- انواع ماشین و ماشین های افزار ؛ انواع موتور ( استثناء موتور وسائط نقلیه زمینی) ؛ قفل وبست و حلقه های اتصال قطعات ماشین ها و قطعات انتقال قوه ( به غیر از اتصالات و اجزائ انتقال قوه وسائط نقلیه زمینی) ؛ لوازم و ابزاركشاورزی ( به استثنای ابزارهای دستی ) ؛ ماشین جوجه كشی .

طبقه ٨- انواع ابزار ولوازم دستی ( كه با دست كارمی كنند) ؛ سرویس كارد و قاشق و چنگال ، سلاح كمری، تیغ.

طبقه ٩- اسباب و آلات علمی،  دریانوردی، مساحی، عكاسی، سینمایی، بصری، وزن كردن، اندازه گیری، علامت دادن، كنترل ومراقبت (نظارت)، نجات و آموزش ؛ اسباب و لوازم هدایت ، قطع و وصل ، تبدیل ، ذخیره سازی، تنظیم یا كنترل جریان برق،  آلات واسباب ضبط ، ماشین های فروش خودكار ومكانیسم دستگاه هایی كه با سكه كار می كنند ،صندوق های ثبت مبلغ دریافتی،  ماشین های حساب ، تجهیزات داده پردازی و رایانه ای؛ دستگاه آتش نشانی .

طبقه ١٠- آلات وابزار جراحی،  پزشكی، دندانسازی وبیطاری، اندام های مصنوعی، دندان و چشم مصنوعی؛ اقلام ارتوپدی؛ مواد بخیه زنی

طبقه ١١- دستگاه های روشنائی، حرارتی، مولد بخار، طبخ ، خنك كردن ، تهویه، تامین آب بهداشتی

طبقه ١٢- وسایط نقلیه ، دستگاه های حمل و نقل زمینی ، دریائی و هوائی .

طبقه ١٣- اسلحه گرم ؛ مهمات و انواع پرتابه ( از قبیل موشك، خمپاره و غیره) ؛ مواد منفجره؛ مواد وسایل آتش بازی
طبقه ١٤- فلزات گرانبها وآلیاژهای آنها و كالاهائی كه با فلزات گرانبها ساخته شده یا با آنها روكش شده اند ودرسایر طبقات ذكر نشده اند؛ جواهرات ، سنگ های گرانبها ؛ اسباب و لوازم ساعت سازی و زمان سنجی .

طبقه ١٥- آلات موسیقی .

طبقه ١٦- كاغذ مقوا و كالاهای ساخته شده ازآن ها كه در طبقات دیگر ذكر نشده اند ؛ مطاب چاپ شده ، مواد صحافی، عكس؛ نوشت افزار ؛ چسب برای مصارف تحریری یا خانگی؛ لوازم نقاشی؛ قلم مو نقاشی؛ ماشین تحریر و لوازم ملزومات دفتری ( به استثنای مبلمان) مواد آموزشی و تدریس ( به استثنای دستگاه ها)؛ موادپلاستیكی برای بسته بندی ( كه در سایرطبقات ذكر نشده اند) ؛حروف و كلیشه چاپ.

طبقه ١٧- لاستیك ، كائوچو ، صمغ، آزبست ( پنبه نسوز) ، میكا ( سنگ طلق) و كالاهای ساخته شده از این مواد كه در طبقات دیگر ذكر نشده اند ؛ پلاستیك دارای شكل و قالب خاص برای استفاده در تولید سایر كالاها ؛ مواد بسته بندی،  در پوش گذاری،  انسداد و عایق بندی ؛ لوله های قابل ارتجاع غیر فلزی .

طبقه ١٨- چرم و چرم مصنوعی و كالاهای ساخته شده از آنها كه در طبقات دیگر ذكر نشده اند؛ پوست حیوانات ؛ چمدان ؛ كیسه و كیف های مسافرتی؛ چتر، چترآفتابگیر و عصا ؛ شلاق ؛ یراق و زین و برگ.

طبقه ١٩- مواد و مصالح ساختمانی ( غیر فلزی) ؛ لوله های غیر فلزی سخت و غیر قابل انعطاف برای استفاده درساختمان ؛ آسفالت ؛ قیرو قطران ؛ ساختمانهای متحرك غیر فلزی، بناهای یادبود غیر فلزی .

طبقه ٢٠- مبلمان و اثاثیه ، آئینه ، قاب عكس ؛ كالاهای ساخته شده از چوب ، چوب پنبه ،نی ،حصیر ، شاخ ، استخوان، عاج، استخوان آرواره نهنگ ، صدف ،كهربا ،صدف مروارید، كف دریا وبدل كلیه این مواد یا ساخته شده از پلاستیك ( كه در سایر طبقات ذكر نشده اند).

طبقه ٢١- ظروف خانگی یا لوازم آشپزخانه ( كه از فلزات قیمتی ساخت یا روكش نشده اند)؛ شانه وابر و اسفنج ؛ انواع برس و قلم مو ( به استثنای قلم موهای نقاشی ) ؛ مواد ساخت برس ؛ لوازم نظافت و تمیزكاری؛ سیم ظرف شویی؛ شیشه كارشده یا نیمه كارشده ( به استثنای شیشه مورد استفاده در ساختمان ها) شیشه آلات ، اشیاء ساخته شده از چینی و سفال كه در طبقات دیگر ذكر نشده اند.

طبقه ٢٢- طناب ، ریسمان ، تور ، چادر،  سایبان ، برزنت ( تارپولین ) ، بادبان وشراع ، کیسه و گونی كه در طبقات دیگر ذكر نشده است؛ مواد لایی و لایه گذاری و پوشال) به استثنائ لاستیك و پلاستیك ) ؛ مواد خام لیفی برای نساجی.

طبقه ٢٣- انواع نخ ورشته برای مصارف پارچه بافی و نساجی .

طبقه ٢٤- محصولات نساجی و پارچه ای كه درطبقات دیگر ذكر نشده اند؛ انواع روتختی و رومیزی

طبقه ٢٥- انواع لباس و پوشاك ، پاپوش و پوشش سر.

طبقه ٢٦- انواع توری و قلاب دوزی روبان ، بند (نوار) حاشیه وقیطان ؛ دکمه قزن قفلی، سنجاق و سوزن ته گرد ؛ گل های مصنوعی .

طبقه ٢٧- انواع فرش ، قالیچه ، حصیر وزیرانداز، لینویوم و سایر كف پوش ها، آویزهای دیواری ( غیر پارچه ای).

طبقه ٢٨- انواع بازی و اسباب بازی؛ لوازم ورزشی و ژیمناستیك كه در طبقات دیگرذكر نشده اند ؛ تزئینات درخت كریسمس.

طبقه ٢٩- گوشت ،گوشت ماهی، گوشت طیور وشكار، عصاره گوشت؛ سبزیجات ومیوه جات به صورت كنسرو ،خشك شده و پخته شده، انواع ژله، مربا وكمپوت ،تخم مرغ ،شیر و محصولات لبنی، روغن ها و چربی های خوراکی.
طبقه ٣٠ – قهوه ،چای، كاكائو، شكر، برنج ، نشاسته كاسار یا مانیوك ( تاپیوكا)، نشاسته نخل خرما) ساگو)، بدل قهوه ،آرد و فراورده های تهیه شده از غلات ،نان ،نان شیرینی، شرینی جات شیرینی یخی؛ عسل ، ملاس یا شیره قند، مایه خمیر، گرد مخصوص شیرینی پزی یا پخت نان؛ نمك خردل ؛ سركه؛ انواع سس ( چاشنی ) ادویه جات ، یخ .

طبقه ٣١- محصولات كشاورزی، باغداری و جنگلبانی و دانه هایی كه در طبقات دیگر ذكر نشده اند ؛حیوانات زنده ؛ میوه و سبزیجات تازه؛ بذر ؛ گیاهان وگل های طبیعی؛ غذای حیوانات ؛ مالت ( جو سبز خشك شده ).

طبقه٣٢- ماء الشعیر؛ آب های معدنی و گازدار و سایر نوشیدنی های غیر الكلی؛ آب میوه وشربتهای میوه ای؛ شربت و تركیبات مخصوص ساخت نوشابه.

طبقه ٣٣-.........................

طبقه ٣٤- تنباكو،  لوازم تدخین ؛ كبریت .

طبقه ٣٥- تبلیغات ؛ مدیریت تجاری؛ امور اداری تجارت ؛ كارهای دفتری و اداری .

طبقه ٣٦- بیمه؛ امور مالی، امور پولی، امور مربوط به معاملات املاك و مستغلات .

طبقه ٣٧- ساختمان سازی، تعمیرو بازسازی، خدمات نصب.

طبقه ٣٨- مخابرات از راه دور.

طبقه٣٩- حمل و نقل ، بسته بندی و نگهداری كالاها؛ تهیه مقدمات و ترتیب دادن مسافرت ها .

طبقه ٤٠- بهسازی و عمل آوری مواد.

طبقه ٤١- آموزش و پرورش ؛دوره های كارآموزی و تعلیمی؛ تفریح و سرگرمی، فعالیت های ورزشی و فرهنگی .

طبقه ٤٢- خدمات عملی و فن آوری و تحقیق و پژوهش و طراحی در این زمینه ؛خدمات تجزیه و تحیل و تحقیقات صنعتی؛ طراحی و توسعه نرم افزار و سخت افزار رایانه ای .

طبقه ٤٣- خدمات عرضه اغذیه و نوشابه ، تامین مسكن و محل اقامت موقت.

طبقه ٤٤- خدمات پزشكی ، خدمات بیطاری، مراقبت های بهداشتی و زیبائی برای انسانها یا حیوانات ، خدمات كشاورزی ، باغداری و جنگلداری .

طبقه ٤٥- خدمات شخصی یا اجتماعی كه توسط دیگران برای رفع نیازهای افراد ارائه می شوند ، خدمات امنیتی برای محافظت از افراد ،اموال و دارائیها ، خدمات حقوقی ...

   



استان چهارمحال و بختیاری ، یکی از استان های مرتفع کشور است. این استان ، به لحاظ داشتن منابع طبیعی در منطقه زاگرس میانی یکی از استان های خاص در ایران محسوب می شود.
به علت وجود منابع سرشار آب، کوه های مرتفع و برف گرفته ، طبیعت زیبا ، جنگل های طبیعی بلوط ، مراتع و خاک حاصلخیز، لقب هایی چوه همسایه آفتاب، سرزمین طلای جاری ، سرزمین گنج های پنهان ، سرزمین آب و آیینه و آفتاب ، هند کوچک و سوییس ایران را به خود اختصاص داده است.

ظرفیت های کشاورزی، توریستی و ... از مهم ترین پتانسیل های این استان برای سرمایه گذاری به شمار می رود.
امروزه، توسعه رو به رشد استان در حوزه های علمی، صنایع کوچک و متوسط ، توسعه آموزش های عالی و دانشگاهی، گردشگری، صنایع دستی و هنری در کنار باز شدن راه های ارتباطی با استان های همجوار به ویژه خوزستان و اصفهان منجر به رشد رضایت بخش سرمایه گذاری همراه با تضمین بخشی لازم استان شده است.
این در حالی است که در حال حاضر، جوانان بسیاری در استان چهارمحال و بختیاری فارغ التحصیل می شوند و به دنبال کسی و کاری جدید می باشند . اغلب آن ها به دنبال استخدام در سازمان های دولتی، بانک ها یا شرکت های خصوصی هستند تا بتوانند در زمینه تحصیلی و بنا بر علاقه خود مشغول به کار شده و کسب درآمد کنند. اما تعدادی از آنان نیز، برنامه ریزی دیگری برای کسب و کار خود دارند و در فکر راه اندازی یک شرکت می باشند.
هر کس می تواند تصمیم بگیرد که شرکت خودش را راه اندازی کند. شرکت باید لااقل دو عضو باشد و هر یک، آورده ای به شرکت بیاورد که روی هم سرمایه شرکت را تشکیل دهد.
اگرچه می توان بدون تاسیس شرکت هم در راستای امور اقتصادی، تجاری، تولیدی، صنعتی ، خدماتی و ... به فعالیت ادامه داد اما به جرات می توان ادعا کرد که بهترین روش برای به دست آوردن سودهای گسترده تر و بیشتر و همچنین پیشبرد اهداف خردتر به سمت اهداف کلان تر و با ارزش تر ، ثبت یک شرکت می باشد. استفاده از پدیده شرکت تجاری به بازدهی فعالیت اقتصادی شدت می بخشد و متضمن مزایایی است که فعالیت فردی دربرندارد.
با ثبت شرکت فعالیت بنگاه در سایه حمایت های دولتی و قانون تجارت قرار می گیرد تا در خصوص پیگیری های لازم راجع به دعاوی و ... امکان رسیدگی باشد.
از جمله سایر امتیازات و مزایای ثبت نمودن شرکت می توان به موارد ذیل اشاره نمود :
- رسمی سازی فعالیت تجاری .
- امکان عقد قرارداد با اشخاص حقیقی و حقوقی و شرکت در مناقصات و مزایدات
- تقسیم مسئولیت بین چند نفر که به عنوان شریک فعالیت می کنند.
- تجمع مهارت ها و تخصص های گوناگون برای دستیابی به هدفی واحد
- جهانی شدن و عقد قرارداد با اشخاص حقیقی و حقوقی کشورهای دیگر
- تحت پوشش بیمه قرار گرفتن
- بهره گیری از معافیت های دارایی با توجه به نوع فعالیت

 

sabt sherkat dar chaharmahalo bakhtiari


- اعتماد بیشتر مشتریان به شرکت ها با توجه به اطلاع رسانی و پشتوانه بهتر آن ها
- امکان استفاده و بهره برداری بسیار بیشتر از امتیازات ، اعتبارات و تسهیلات سایر سازمان ها
- ثبت رسمی سابقه شرکت ، بهره برداری از عنوان شرکت
- امکان دریافت نمایندگی رسمی از سایر نهادهای داخلی و حتی خارجی
- اطمینان و اعتماد بیشتر ارگان ها ، نهادها و دولت به اشخاص حقوقی
- امکان تبلیغات گسترده و پربازده
- ثبت برندهای معتبر
با انجام پروسه ثبت ، وظایف و میزان سهام موسسین شرکت بر طبق مدارک قانونی و ثبتی مشخص شده و در صورت بروز هر گونه مشکل امکان رسیدگی نیز وجود خواهد داشت.
شما در هر حوزه ای که دوست داشته باشید می توانید شرکت ثبت کنید، مگر اینکه منع قانونی وجود داشته باشد مثلاَ ثبت نمودن شرکت در خصوص قاچاق انسان و یا کالا امکان پذیر نیست . زیرا این فعالیت ها مجرمانه است .
همچنین، برای انجام بعضی از فعالیت ها، کسب مجوز لازم از مراجع ذی ربط و ذی صلاح قبل از به ثبت رسانیدن آن الزامی می باشد. به عنوان مثال اگر در خصوص امور پزشکی و درمانی قصد تاسیس شرکت دارید ، ابتدا باید از وزارت بهداشت و درمان ، مجوزهای لازم را اخذ نمایید.
شایان ذکر است ، روند ثبت شرکت ها از اواخر سال 93 از روش سنتی و حضوری به روش اینترنتی و غیرحضوری تغییر یافته و ادارات ثبت اسناد و املاک سراسر کشور موظفند به منظور تسریع در این چرخه ، ثبت شرکت ها و هرگونه تغییرات در شرکت ها را تنها از طریق اینترنتی انجام دهند.
در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر ، می توانید با مشاوران موسسه حقوقی  تماس حاصل فرمایید. همکاران ما در این مرکز ، آماده دریافت سوالات شما هستند.

   


هزینه ثبت شرکت در ترکیه

شنبه 14 دی 1398 نویسنده: nazanin nazanin |


 
یکی از همسایگان ایران ترکیه می باشد . جمهوری ترکیه کشوری آسیایی اروپایی است که در جنوب غربی آسیا و جنوب شرقی اروپا واقع شده است. در حدود 97 % از این کشور در قاره آسیا و 3 % از آن در قاره اروپا قرار دارد.
این کشور با قرار گرفتن در یکی از حساس ترین مناطق جهان ، دارای موقعیت جغرافیایی راهبردی و بسیار خوبی بوده و گذرگاه جنوب باختر آسیا و اروپا به شمار می آید.
امروزه به علت پیوندهای اقتصادی و تجاری محکم ایران و ترکیه از یک سو و ارتباط ترکیه با اتحادیه اروپا و بازارهای جهانی از سوی دیگر، بسیاری از سرمایه گذاران ایرانی جذب این کشور شده اند.

بنابراین کشور ترکیه می تواند گزینه مناسبی برای تاسیس شرکت باشد. شما با ثبت نمودن شرکت در ترکیه از محدودیت های تحریمی ایران آزاد شده و قادر خواهید بود از تمامی بانک های ترکیه نقل و انتقال پول با تمامی دنیا داشته باشید.
همچنین می توانید پس از ثبت نمودن شرکت در ترکیه و اخذ اجازه کار ، اقدام به اخذ اقامت از کشور ترکیه نمایید که در ابتدا یک اقامت موقت شش ماهه دریافت می کنید که در این مدت و بعد از اخذ اجازه کار از وزارت کار و امور اجتماعی ترکیه، قادر به اخذ اقامت یک ساله می شوید و بعد از پایان این یک سال دوبار دیگر به مدت دو سال این اقامت تمدید می شود و در مجموع پس از پنج سال اقامت و فعال بودن شرکت می توانید تقاضای اقامت دائم نمایید و پاسپورت و شناسنامه ترک اخذ نمایید.
دارندگان گذرنامه ترکیه مجازند بدون داشتن ویزا به 90 کشور جهان وارد شوند.

 
 


شرکت های با مسئولیت محدود ، سهامی عام و خاص، تضامنی، شرکت مختلط و موسسات مالی و صرافی ها از انواع شرکت هایی است که می توان در کشور ترکیه ثبت نمود.
خصوصیات شرکت سهامی :
- برای شرکت های سهامی دو نوع تقسیم بندی وجود دارد. سهامداران زیر 250 نفر که شرکت سهامی خاص نامگذاری می شوند و سهامداران بیش از 250 نفر که شرکت سهامی عام نامگذاری می شوند.
- ثبت این نوع شرکت مستلزم وجود 5 شخص حقیقی یا حقوقی می باشد.
- سهام داران در هزینه های شرکت به اندازه سهمشان مسئول می باشند.
- سهام داران می توانند به هر میزانی که می خواهند سهم بخرند.
- سرمایه شرکت باید به طور مساوی تقسیم شود.
- بر اساس قانون کشور ترکیه جلسات مجمع عمومی باید با حضور نمایندگانی از وزارت بازرگانی ترکیه برگزار شود.
خصوصیات شرکت بامسئولیت محدود :
- در قوانین کشور ترکیه این شرکت ها می توانند حداقل با یک نفر تاسیس گردند. این تعداد نباید بیش از 55 باشد.
- تمامی نفرات باید به مقدار سهمی که دارند مسئول بدهی ها باشند.
خصوصیات شرکت تضامنی :
- شرکتی است که تحت اسم مخصوصی بین دو یا چند شخص حقیقی با مسئولیت تضامنی تشکیل می شود و اگر پول شرکت برای پرداخت تمام قروض شرکت کافی نباشد بنابراین هر یک از شرکا مسئول پرداخت می باشند.
خصوصیات شرکت مختلط :
- در این نوع شرکت یک یا چند نفر شریک ، ضامن تمام وام ها و دارای سهم الشرکه می باشند و دیگر شرکا در مقابل دیون شرکت فقط به نسبت سرمایه خود در شرکت مسئولیت دارند. اشخاص حقوقی نمی توانند جزو شرکاء ضامن باشند.
خصوصیات موسسات مالی و صرافی در ترکیه :
- تاسیس این نوع موسسات مستلزم اخذ مجوز از سازمان های مربوطه می باشد که فعلاَ این سازمان ها مجوز صادر نمی کنند. با این وجود ، تاسیس این گونه موسسات مالی با راه کار ویژه ای و به صورت کاملاَ قانونی ممکن است.
- تاسیس موسسات مالی در قالب یک شرکت سهامی امکان پذیر می باشد .
هزینه های تاسیس و نگهداری شرکت در ترکیه به مراتب پایین تر از بسیاری از کشورهای دیگر است. ذیلاَ به هزینه های جاری ثبت شرکت در ترکیه می پردازیم.
1- هزینه حسابدار که داشتن آن برای هر شرکت الزامی است . ( اجرت حسابدار رسمی با توجه به حجم فعالیت های تجاری شرکت ، ماهانه 200 دلار به بالا )
2- هزینه اجاره دفتر که بر حسب محل دفتر می تواند بین 300 تا چند هزار دلار باشد.
3- چنانچه محل کار اجاره ای باشد 23% مالیات بر اجاره در ماه ( استوپاژ) که هر سه ماه یک بار پرداخت می شود.
4- هزینه های آب، برق، گاز، تلفن ، اینترنت
5- هزینه های دفاتر رسمی و پلمپ آن در دارایی : سالانه حدود 400 دلار
6- مالیات بر درآمد : معادل 18% سود خالص شرکت
مالیاتی که به دولت می پردازید در قبال درآمدهای حاصله بوده و به پرداخت وجوه ثابت و بی مورد به عنوان مالیت بر درآمد مجبور نخواهید شد.
لازم به ذکر است هیچ الزامی وجود ندارد که کل یک مکان را برای دفتر کار شرکت اجاره و یا رهن نمایید. زیرا این امکان وجود دارد که برای صرفه جویی در هزینه های ثبت کردن شرکت در ترکیه و هزینه های شرکت داری در این کشور، بخشی از یک مکان را برای شرکت خود اجاره و یا رهن نمایید.
مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت در ترکیه :
- ارائه اصل پاسپورت تمامی شرکاء به همراه دو قطعه عکس رنگی و زمینه روشن
- انتخاب 5 اسم دو سیلابی برای شرکت
- تصمیم گیری در رابطه با نوع فعالیت شرکت و اعلام آن
- معرفی آدرس دفتر شرکت در کشور ترکیه
- معرفی مدیر شرکت از میان شرکاء
- اعلام درصد سهام تمام شرکاء
- تامین حداقل 10 هزار لیر به عنوان سرمایه

 

 
مراحل ثبت شرکت در ترکیه :
- تعیین محل شرکت ( ارائه سند و یا اجاره نامه برای انجام پروسه ثبت الزامی است )
- تنظیم اساسنامه شرکت و اخذ فرم های ثبت کردن شرکت در ترکیه
- اخذ شماره مالیاتی از اداره دارایی ترکیه
- اخذ تاییدیه اساسنامه شرکت از دفترخانه رسمی ترکیه
- ثبت شرکت در اتاق بازرگانی ترکیه
- چاپ روزنامه رسمی
- اخذ تاییدیه وکالت نامه و نمونه امضا از دفترخانه رسمی ترکیه
- تنظیم فرم اداره دارایی ترکیه
- مراجعه به اداره دارایی ترکیه و تحویل فرم مرحله قبل برای بررسی و تایید این فرم و آدرس دفتر شرکت توسط این اداره
- بازرسان اداره دارایی جهت تایید آدرس به آدرس شما مراجعه می کنند
- اخذ شماره مالیاتی شرکت پس از تایید و بررسی نهایی
- اخذ کارت بازرگانی
- تصدیق دفاتر حسابداری
- افتتاح حساب بانکی برای شرکت
- معرفی حسابدار و یک مشاور مالی رسمی برای شرکت
نکاتی راجع به فرآیند ثبت شرکت در ترکیه :
1- برای ثبت کردن شرکت در ترکیه ارائه اجاره نامه به نام شرکت اجباری و ضروری است اما در ترکیه امکان تهیه home office وجود دارد.
2- ثبت کردن شرکت بسته به شعبه اداره دارایی و روزی که کار ثبت آغاز شود ( اول و یا وسط هفته ) بین 3 الی 7 روز به طول می انجامد.
3- از سال 2012 محدودیتی در تعداد سهامدارها وجود ندارد و حداقل با یک نفر نیز می شود در ترکیه شرکتی را به ثبت رساند و نیازی به شریک ترک نیست.
4- حضور یکی از سهامداران ( مدیرعامل ) و یا صاحبین امضا کافی است.
5- مقبولترین انواع شرکت در ترکیه ، به ترتیب شرکت با مسئولیت محدود و شرکت سهامی خاص می باشد. سرمایه اولیه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ترکیه حداقل 10000 لیر و برای شرکت با سهامی خاص 50000 هزار لیر ترک است.
6- جهت تاسیس شرکت در ترکیه لازم است یک چهارم سرمایه در بانک واریز گردد و تا چند روز قابل دسترس نمی باشد.
از همراهیتان سپاسگزاریم .
در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر ، می توانید به مقاله " نحوه ثبت کردن شرکت در ترکیه و مزایای آن " مراجعه نموده و یا با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.
خاطر نشان می شویم، هزینه ثبت کردن شرکت در ترکیه توسط موسسه حقوقی  از حداقل 3000 هزار دلار ( کل مراحل ثبت) شروع می شود و با توجه به میزان سرمایه و سایر موارد آن قابل تغییر است.
موسسه حقوقی  با ثبت بیش از 120 شرکت در ترکیه بزرگ ترین و یکی از قوی ترین مجموعه های فعال در ثبت شرکت در ترکیه می باشد . با بهره گیری از خدمات این موسسه ، شما می توانید با اطمینان خاطر شرکت خود را در ترکیه به ثبت برسانید.

   



 
یکی از مباحث مهم پیرامون ثبت شرکت ، پلمپ دفاتر تجاری است. اگر شرکتی تاسیس کرده اید، حتماَ باید دفاتر خود را پلمپ کنید. دفاتر پلمپ که با اسامی دفاتر قانونی و دفاتر مالیاتی هم نام برده می شوند، دفاتری هستند که مربوط به مبحث مالیاتی اشخاص حقوقی می شوند.
مطابق قانون مالیات ، هر شخصیت حقوقی بعد از ثبت در سامانه ثبت شرکت ها ملزم به درخواست سالانه برای دریافت دفاتر پلمپ از اداره مربوطه و تکمیل آن ها توسط حسابدار و بر حسب فعالیت شخصیت حقوقی و تحویل آن ها به اداره مالیات در سال بعد می باشد. این دفاتر شامل دفتر کل و دفتر روزنامه است که در قالب های 50 و 100 و 200 برگی قابل تنظیم می باشند. درخواست این دفاتر قبل از شروع سال مالی شخصیت حقوقی بایستی انجام گیرد که در حالت معمول یعنی تا انتهای اسفند ماه هر سال . مگر اینکه سال مالی طبق درخواست متقاضی دوره زمانی دیگری تعیین شده باشد.

با ارائه دفاتر پلمپ به اداره مالیات ، پایه و اساس تعیین مالیات شخصیت حقوقی همین دفاتر خواهند بود.
پلمپ دفاتر توسط مرجع ثبت شرکت ها انجام می گیرد . به این صورت که در ابتدا تمام صفحات شماره گذاری می شود. سپس شماره ثبت شرکت در آن وارد شده و مهر اداره مربوطه در آن درج می شود. به این صورت، امکان هیچ گونه جابه جایی و تغییر اطلاعات وجود نخواهد داشت.
در این مطلب، با نکات مهم پلمپ دفاتر تجاری آشنا می شویم .
- جهت تسلیم نمودن اظهارنامه مالیاتی در تیرماه هر سال باید اواخر سال قبل اقدام به اخذ پلمپ دفاتر کرده باشید. لذا ، همان طور که اشاره شد، دفاتر هر سال می بایست حداکثر تا پایان اسفند ماه سال قبل، توسط اداره ثبت ، شماره گذاری ، امضاء و پلمپ گردند.
- دفتر کپیه احتیاجی به ثبت و پلمپ ندارد.
- در شرکت های سهامی، داشتن دفتر سهام اجباری است ولی نیازی به پلمپ ندارد.
- پذیرش پلمپ دفاتر تجاری ، از طریق سامانه ثبت شرکت ها انجام می گیرد. بعد از تکمیل اطلاعات در سامانه ، لازم است پرینت اظهارنامه را به انضمام سایر مدارک ، به اداره ثبت ارسال نمایید تا اداره پست دفاتر پلمپ را به آدرسی که در سامانه قید نموده اید ارسال نماید.
- بعد از ارسال و پست مدارک ، درج بارکد پستی و تاریخ تحویل مدارک به پست در سامانه نامبرده الزامی است.
- با توجه به قوانین جدید، دفاتر پلمپ فقط به نشانی و کد پستی ثبت شده شرکت در سامانه مربوطه ارسال می گردد. از این رو از به روز رسانی و صحت کلیه اطلاعات وارد شده در این باره مطمئن شوید. در غیر این صورت، شرکت ها ابتدا بایستی نسبت به اصلاح کدپستی و نشانی شرکت اقدام نموده و سپس درخواست تقاضا برای پلمپ دفاتر را انجام دهند.
- پرداخت هزینه های پلمپ دفاتر تجاری در سامانه و به صورت اینترنتی بعد از تایید کارشناس اداره ثبت شرکت ها انجام می شود.
- پیشنهاد می شود چنانچه جزء شرکت هایی هستید که معاملات زیادی دارید ، از ابتدا دفتر دویست برگ سفارش دهید تا مجدداَ مجبور به پلمپ دفاتر نباشید.
در صورتی که کاربر نیاز به دفاتر خاص داشته باشد، می بایست پس از اتمام مراحل درخواست و تایید نهایی در سامانه به ادارات پست مرکز استان یا شهرستان مراجعه نموده و نسبت به تحویل دفاتر اقدام نماید.
- پلمپ دفاتر تجاری ارتباطی با فعالیت یا عدم فعالیت شرکت ندارد. در صورتی که شرکت فعالیتی هم نداشته باشد جهت اعلام عدم فعالیت خود به دارایی، باید فاتر پلمپ شده خود را به صورت سفید یا خالی به حوزه دارایی شرکت تسلیم نمایند.
- دفاتر پلمپ شده از تاریخ درخواست به بعد فقط در همان سال مالی دارای اعتبار هستند . بدیهی است اشخاص حقوقی و حقیقی برای استفاده از این امکان باید قبل از شروع سال مالی اقدام به این درخواست کنند و حتی المقدور انجام امور پلمپ دفاتر تجاری خود را به ماه های پایانی سال موکول نکنند.

• مدارک لازم برای اخذ پلمپ دفاتر تجاری ( اشخاص حقوقی )
- تکمیل فرم اظهارنامه دریافتی از اینترنت
- کپی کارت ملی و شناسنامه مدیرعامل و مهر شرکت
- کپی آخرین تغییرات ثبتی شرکت در روزنامه رسمی
- کپی روزنامه رسمی

• مدارک لازم برای اخذ پلمپ دفاتر تجاری ( اشخاص حقیقی )
- تکمیل فرم اظهارنامه پلمپ دفاتر مهر و امضاء شده دریافتی از اینترنت
- کپی کارت ملی متقاضی
- کپی پروانه کسب و یا مجوز فعالیت کسبی
از انتخابتان متشکریم .
جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران مجرب فکر برتر تماس حاصل فرمایید و یا به مقالات ذیل مراجعه نمایید :
- اقدامات لازم جهت اخذ پلمپ دفاتر تجاری
- مراحل درخواست پلمپ دفاتر تجاری در پورتال اداره مربوطه
- پلمپ دفاتر تجاری در تهران

   


ثبت شرکت تعاونی تولید و توزیع

چهارشنبه 11 دی 1398 نویسنده: nazanin nazanin |


 
شرکت های تعاونی در یک تقسیم بندی کلی بر اساس نوع فعالیت به دو دسته تقسیم می شوند : 1) تعاونی های تولید ؛ 2) تعاونی های توزیع .

• اول- تعاونی های تولید
تعاونی های تولید ، شامل تعاونی هایی است که در امور مربوط به کشاورزی ، دامداری، دامپروری ، پرورش و صید ماهی ، شیلات ، صنعت ، معدن ، عمران شهری و روستایی و عشایری و نظایر این ها فعالیت می نمایند. تعاونی های تولید در کلیه اولویت ها و حمایت های مربوط به تعاونی ها حق تقدم دارند. در تعاونی های تولید ، عضو باید در تعاونی به کار اشتغال داشته باشد.
• دوم- تعاونی های توزیع
تعاونی های توزیع ، عبارتند از تعاونی هایی که نیاز مشاغل تولیدی و یا مصرف کنندگان عضو خود را در چهارچوب مصالح عمومی و به منظور کاهش هزینه ها و قیمت ها تامین می نمایند.
تعاونی های توزیع مربوط به تامین کالا و سایر نیازمندی های روستاییان و عشایر و کارگران و کارمندان از نظر گرفتن سهمیه کالا و حمایت های دولتی و بانکی و سایر حمایت های مربوط به امور تهیه و توزیع اولویت دارند. در تعاونی های توزیع ، احتیاجی نیست که عضو در تعاونی به کار اشتغال داشته باشد.
غیر از این دو نوع تعاونی، در تبصره 2 ماده 8 قانون فوق الذکر، به تعاونی های چند منظوره نیز اشاره شده است و به نظر می رسد که منظور قانون گذار تعاونی هایی است که ترکیبی از تولید و توزیع دارند مثلاَ شرکت تعاونی که با هدف عمران روستایی خاص و تهیه آذوقه برای ساکنین همان روستا ایجاد شده است. در چنین شرکتی که عضویت آن برای همه ساکنین روستا آزاد است، داشتن عضو غیرشاغل مجاز است اما هیئت مدیره و مدیرعامل باید از میان اعضای شاغل انتخاب شوند.
• ارکان شرکت تعاونی تولید
شرکت تعاونی برای اداره امور خود، دارای ارکان ذیل می باشد :
الف- مجامع عمومی صاحبان سهام
ب- هیئت مدیره
ج- بازرس
• عضویت در شرکت های تعاونی تولید و توزیع
عضویت در شرکت های تعاونی مخصوص اشخاص حقیقی است و اعضاء باید حائز شرایط ذیل باشند :
1- تابعیت جمهوری اسلامی ایران
2- عدم ممنوعیت قانونی، حجر و ورشکستگی به تقصیر
3- عدم سابقه ارتشاء ، اختلاس و کلاهبرداری
4- درخواست کتبی عضویت و تعهد رعایت مقررات تعاونی
5- عدم عضویت در تعاونی مشابه
ضمناَ اعضاء در کلیه امور تعاونی طبق اساسنامه حق نظارت دارند.
• صاحبان امضای مجاز در شرکت های تعاونی
در تعاونی ها : صاحبان امضای مجاز حتماَ باید :
الف) هم مدیرعامل و هم یک یا دو نفر از اعضای هیات مدیره باشند.
ب) صاحبان امضای مجاز باید بالاتفاق اسناد تعهد آور و قراردادهای شرکت را امضا کنند و امضای یکی از آن ها به تنهایی کارساز نیست.

• ثبت شرکت های تعاونی تولید و توزیع
مرجع ثبت تعاونی ها در تهران " اداره کل ثبت شرکت ها " و در شهرستان ها " اداره ثبت " واقع در مرکز اصلی تعاونی است. شرکت تعاونی یا در قالب شرکت های سهامی یا مطابق مقررات اساسنامه مصوب تشکیل می گردد.
در ماده 193 قانون تجارت آمده است : " شرکت تعاونی اعم از تولید یا مصرف ممکن است مطابق اصول شرکت سهامی یا بر طبق مقررات مخصوص که با تراضی شرکاء ترتیب داده شده باشد تشکیل شود" . بنابراین، شرکت تعاونی از حیث شکلی می تواند به صورت شرکت سهامی تشکیل گردد در این صورت باید مقررات شرکت سهامی تا جایی که ماهیت شرکت تعاونی ایجاب می نماید ؛ رعایت شود.
به طور کلی هر تعاونی وقتی ثبت و تشکیل می شود که حداقل یک سوم سرمایه آن تادیه و در صورتی که به صورت نقدی و جنسی باشد تقویم و تسلیم شده باشد.
تعداد اعضای مجمع عمومی هفت نفر می باشند که سه نفر به عنوان هیات موسس و یک نفر نماینده در اداره کل تعاون می باشد. هیئت موسس می بایست نسبت به تهیه اساسنامه ، دعوت از افراد واجد شرایط و تشکیل دادن اولین مجمع عمومی عادی برای بررسی و تصویب اساسنامه و انتخاب اولین هیئت مدیره و اولین بازرس یا بازرسان شرکت اقدام نماید.
سپس این هیات ، پس از طی مراحل فوق باید اساسنامه را با یک طرحی به عنوان طرح توجیهی یا طرح پیشنهادی تهیه کند که مشتمل بر لزوم تاسیس شرکت تعاونی باشد. چنانچه وزارت تعاون ، موافقت خود را با تشکیل تعاونی اعلام نماید مراحل بعدی صورت می گیرد.
پس از پذیرفته شدن درخواست موافقتنامه تشکیل تعاونی، لازم است اقدامات ذیل صورت گیرد :
- اخذ مجوز فعالیت شرکت تعاونی
- تدوین اساسنامه به جهت تصویب اعضاء
- افتتاح حساب بانکی
- دعوت از افراد واجد الشرایط مندرج در اساسنامه
- تطبیق شرایط داوطلبان با اساسنامه
- دعوت از کارشناسان رسمی دادگستری برای ارزیابی آورده های غیرنقدی
- انتشار آگهی دعوت اولین مجمع عمومی عادی
- قبول درخواست داوطلبان نامزدی عضویت در هیئت مدیره و سمت بازرس
- ارسال یک نسخه از آگهی دعوت به وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی
- درخواست عضو ناظر برای حضور در جلسه اولین مجمع عمومی عادی
- تهیه و تنظیم فرم های درخواست عضویت و تعهد به رعایت قوانین و مقررات مربوطه و اساسنامه
- تهیه اوراق خرید سهام
جهت ثبت شرکت ها و اتحادیه های تعاونی ، ارائه مدارک زیر در 4 نسخه به اداره مربوطه الزامی است.
1- صورتجلسه تشکیل مجمع موسس و اولین مجمع عمومی و اسامی اعضا و هیات مدیره منتخب و بازرسان
2- اساسنامه مصوب مجمع عمومی
3- درخواست کتبی ثبت
4- طرح پیشنهادی و ارائه مجوز وزارت تعاون
5- رسید پرداخت مقدار لازم التادیه سرمایه
6- مدارک دعوت به عضویت افراد واجد شرایط
اداره مربوطه موظف است پس از دریافت اسناد و مدارک لازم ، نسبت به ثبت تعاونی ها اقدام نماید. ثبت تعاونی به وسیله درج آگهی در روزنامه رسمی به اطلاع عموم می رسد. عندالاقتضاء می توان علاوه بر روزنامه رسمی در یکی از روزنامه های محلی یا با الصاق آگهی در معابر عمومی مرکز تعاونی نیز ثبت آن را اعلام کرد.
شایان ذکر است، هیئت مدیره تعاونی پس از ثبت باید از وزارت تعاون برای آن پروانه تاسیس بگیرد و پس از اخذ پروانه تاسیس است که شرکت تعاونی می تواند به فعالیت بپردازد.
شرکت ها و اتحادیه های تعاونی، از پرداخت حق الثبت و نصف تعرفه آگهی ثبت در روزنامه رسمی معاف اند.
از همراهیتان سپاسگزاریم.
جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان مجرب فکر برتر تماس حاصل فرمایید و یا به مقالات ذیل مراجعه نمایید :
- تعاونی ها با چه اهدافی ایجاد می شوند ؟
- انواع و اهداف شرکت های تعاونی
- طریق فعالیت در شرکت تعاونی
- مزایای ثبت و ایجاد شرکت تعاونی

   


ثبت شرکت در استان لرستان

سه شنبه 10 دی 1398 نویسنده: nazanin nazanin |


 
آیا با فرآیند ثبت و تاسیس شرکت در استان لرستان آشنایی دارید ؟
این مقاله محتوای پاسخ به سوالات متقاضیان محترم در خصوص نحوه تاسیس شرکت در لرستان است . در این راهنما سعی شده است تا اطلاعات کاملی راجع به این مهم در دسترس خوانندگان محترم قرار گیرد.

شرکت به اجتماع 2 یا چند شریک یا سهامدار و یا موسس که دارای هدف مشترکی برای رسیدن به یک هدف واحد تشکیل می شود گفته می شود . در دوران کنونی، مطمئن ترین راه برای توسعه کسب و کار، ثبت یک شرکت می باشد. لذا متقاضیان برای اینکه فعالیت خود را در یک چارچوب منسجم حقوقی آغاز نمایند وبه طبع بتوانند در مناقصات و مزایدات دولتی حضور یابند ، می بایست با آگاهی از انواع شرکت های تجاری، یکی از قالب ها را انتخاب نمایند.
شما می توانید شرکت خود را به صورت سهامی عام ، سهامی خاص، با مسئولیت محدود ، تضامنی ، مختلط سهامی و غیرسهامی و حتی به صورت تعاونی به ثبت برسانید و هیچ محدودیتی در این زمینه ندارید. اما انتخاب نوع شرکا، میزان سرمایه، نگرش و خط مشی مورد نظر و حتی چشم انداز پیش روی شما در تعیین نوع قالب شرکت تاثیرگذار است. در حال حاضر ، اکثر شرکت هایی که در استان لرستان به ثبت می رسند در قالب شرکت سهامی خاص و یا بامسئولیت محدود می باشند.
شرکت سهامی خاص یک شرکت تجاری است که سرمایه آن در هنگام تاسیس از یک میلیون ریال کمتر نخواهد بود و به قطعات سهام تبدیل می شود. مسئولیت هر یک از صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی سهام آن هاست. تمام سرمایه آن باید به وسیله موسسین تاسیس گردد و تعداد شرکای آن نباید کمتر از 3 نفر باشد. البته لازم به ذکر است، برای سرمایه حداکثری تعیین نشده و شرکا به هر مقدار که بتوانند ممکن است سرمایه را افزایش دهند.

 

ثبت شرکت در لرستان


نوع دیگر از شرکت های تجاری که با استقبال فراوانی مواجه شده است، شرکت با مسئولیت محدود است. مطابق ماده 94 قانون تجارت، شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل شده و هر یک از شرکا بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت می باشد. از این تعریف برمی آید که سرمایه به سهم الشرکه تقسیم شده نه سهام و مسئولیت هر شریک در مقابل دیون و قروض شرکت در حدود سهم الشرکه اوست و سهم الشرکه آزادانه قابل نقل و انتقال نیست.
در ادامه ، توجه علاقه مندان را به مطالعه پرسش و پاسخ های متداول ثبتی جلب می نماییم .
 آیا با ثبت کردن شرکت در یک شهر در شهر دیگری هم می توان فعالیت داشت ؟
بله ، با ثبت کردن شرکت امکان فعالیت در هر شهر از کشور را خواهید داشت.
 آیا در یک شهر می توان چند شعبه برای شرکت به ثبت رساند یا خیر ؟
در هر شهر نمی توان بیش از یک شعبه به ثبت رساند. در شهری که دفتر مرکزی در آن واقع شده است، اصلاَ امکان تاسیس شعبه وجود ندارد.
 سهامداران شرکت سهامی خاص می توانند زیر سن قانونی 18 سال باشند ؟
بله . چنانچه عضو هیات مدیره شرکت نباشند و فقط سهامدار باشند مانعی وجود ندارد.
 اخذ مجوزها از چه نهادهایی باید انجام شود ؟
برای اخذ مجوز ها بر اساس نوع فعالیت به مراجع ذیل باید مراجعه نمایید :
- موضوعات فعالیت مربوط به امور فرهنگی و هنری و خبری و تبلیغاتی : مرجع صدور مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مربوطه) می باشد.
- موضوع فعالیت زیر مجموعه ی خصوصی سازی : مرجع صدور مجوز سازمان خصوصی سازی

 

ثبت برند در لرستان


- موضوع فعالیت مربوط به امور بیمه ای : مرجع صدور مجوز بیمه ی مرکزی ایران و یا حسب مورد بر طبق دستورالعمل های مصوب و صرفاً نمایندگی های بیمه از بیمه ی اصلی آن قابل اخذ می باشد.
- موضوعات مرتبط با شرکت های تعاونی : مرجع صدور مجوز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ( اداره ی تعاون شهرستان مربوطه)
- موضوع فعالیت بورسی و نهادهای مالی جدید : مرجع صدور مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار(حسب مورد معاونت نظارت بر بورس و ناشران و معاونت و نهادهای مالی)
- موضوعات فعالیت مربوط به امور پولی و بانکی : مرجع صدور مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران
- موضوعات فعالیت مربوط به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری : مرجع صدور مجوز سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی
- موضوعات فعالیت مربوط به حمل و نقل کالا و مسافر: مرجع صدور مجوز وزارت راه و شهرسازی (سازمان حمل و نقل و پایانه های کشور)
- موضوعات فعالیت علمی، آموزشی وپژوهشی : مرجع صدور مجوز وزارت علوم و تحقیقات و فناوری
- موضوعات فعالیت مربوط به سازمان بهزیستی : مرجع صدور مجوز سازمان بهزیستی
- موضوعات فعالیت مرتبط با جامعه ی حسابداران رسمی : مرجع صدور مجوز جامعه ی حسابداران رسمی ایران
- موضوعات فعالیت نظامی و نیروهای مسلح : مرجع صدور مجوز وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

 

ثبت شرکت


- موضوعات فعالیت امور زیارتی از جمله ثبت نام و تنظیم مسافرت های زیارتی و ذخیره ی مکان و هرگونه خدمات زیارتی،ارائه ی خدمات زیارتی به زائران کشورهای اسلامی، برگزاری هرگونه تورهای زیارتی و سیاحتی و دینی، ارائه ی خدمات زیارتی به زائران کشورهای اسلامی، برگزاری هرگونه تورهای زیارتی و سیاحتی و دینی : مرجع صدور مجوزسازمان حج و زیارت
- موضوع فعالیت مربوط به فعالیت ترجمه ی رسمی : مرجع صدور مجوز ارائه ی پروانه ی مترجمی رسمی قوه ی قضاییه
- موضوع فعالیت مربوط به حوزه ی نفت و گاز: مرجع صدور مجوز وزارت نفت و یا شرکت ملی نفت
- موضوع فعالیت مرتبط با اتاق بازرگانی: مرجع صدور مجوز اتاق بازرگانی ایران
 مالیات شعبه شرکت چگونه بررسی می شود ؟
مالیات کلیه شعب از طریق حوزه مالیاتی محلی که دفتر مرکزی در آن واقع شده است، بررسی می شود.
 آیا بالا بودن سرمایه شرکت موجب افزایش مالیات شرکت می شود ؟
خیر، مبلغ مالیات با توجه به درآمد شرکت تعیین می گردد و تنها ارتباط بین سرمایه اولیه و هزینه های اداره دارایی ، پرداخت مبلغ دو در هزار مبلغ سرمایه اولیه به هنگام تشکیل پرونده مالیاتی است. ( ثبت های بعد از سال 1395 پنج در هزار )
 مدارک مورد نیاز جهت ثبت کردن شرکت در لرستان چیست ؟
- کپی برابر اصل شده مدارک شناسایی در دفترخانه اسناد رسمی ( اعضاء هیئت مدیره ، موسسین ، سهامداران و بازرسین )
- دریافت گواهی عدم سوء پیشینه ( اعضاء هیئت مدیره ، بازرسین )
- مدارک تحصیلی مورد نیاز برای موضوعاتی که نیاز به مدرک تحصیلی دارند.

 

madarek sabt sherkat


- مجوز فعالیت برای موضوعاتی که ملزم به ارائه مجوز می باشند.
- معرفی آدرس شرکت و کدپستی
- وکالتنامه ( در صورتی که کلیه امورات ثبت را وکیل و یا نماینده قانونی انجام بدهد ارائه وکالتنامه الزامی است ) .
 برای ثبت کردن شرکت در استان لرستان چه اقداماتی می بایست انجام گیرد ؟
- اقدام جهت تکمیل اطلاعات در سامانه اداره ثبت شرکت ها به نشانی http://irsherkat.ssaa.ir
- تاییدیه ثبت نام و تاییدیه اسم شرکت
- ارسال مدارک به اداره مربوطه و درج بارکدپستی در سامانه
- تاییدیه مدارک و در نهایت مراجعه به اداره ثبت شرکت های استان لرستان و اخذ مدارک مربوط به ثبت کردن شرکت
لازم به ذکر است ، ملاک ثبت یک شرکت در اداره مربوطه صدور آگهی در اداره مربوطه و امضای ذیل دفاتر ثبت شرکت ها و اخذ گواهی روزنامه رسمی جهت درج در روزنامه رسمی کشور می باشد.
در انتها، پس از ثبت شرکت، برای اینکه بتوانید فعالیت خود را به طور قانونی آغاز کنید باید پرونده دارایی خود را تشکیل بدهید و دفاتر پلمپ مالیاتی و کد اقتصادی خود را تحویل بگیرید.

نکات مهم برای ثبت شرکت 
- برای ثبت نمودن شرکت در اداره مربوطه و انتخاب نام، حتماَ می بایست از اسامی ثبت نشده استفاده و انتخاب نمود . نام شرکت نمی تواند لاتین باشد و حتماَ باید ریشه فارسی داشته باشد.
- سمت های مورد استفاده در ثبت یک شرکت عبارتند از : مدیرعامل ، رئیس هیئت مدیره ، نائب رئیس هیئت مدیره ، بازرس اصلی ، بازرس علی البدل و ... توجه داشته باشید جهت ثبت هر نوع شرکت استفاده از این سمت ها به شرط تکراری نبودن قابل اعمال است.
- مدیر عامل نباید در چند شرکت دیگر به طور همزمان سمت مدیرعامل داشته باشد.
- اشخاص دولتی نمی توانند دارای سمت در شرکت های خصوصی باشند.
- اشخاص دولتی می توانند در شرکت های خصوصی نهایتاَ 5% سهام داشته باشند.

ثبت برند در استان لرستان
پس از ثبت نمودن شرکت، با توجه به نوع فعالیت خود به احتمال زیاد نیاز به ثبت برند و علامت کسب و کار یا خدماتی که عرضه می کنید نیز پیدا خواهید کرد. یک علامت تجاری یا برند ممکن است به یکی از صور نقش، تصویر ، رقم ، حرف ، عبارت ، مهر ، لفاف و غیر آن باشد . این علائم که برای امتیاز و تشخیص محصول صنعتی ، تجاری یا فلاحتی اختیار می شود ، می تواند به هر شخصیت حقیقی و یا حقوقی اعطا گردد.
اصولاَ ثبت علائم تجاری اختیاری بوده و پس از ثبت نمودن برند هیچ فرد حقیقی یا حقوقی نمی تواند از آن برند استفاده نماید. برند قابل انتقال بوده و به وراثت نیز می رسد. مدت اعتبار ثبت کردن برند و علامت تجاری 10 سال می باشد.
هر علامت تجاری ثبت شده در ایران قابلیت ثبت در سیستم مادرید ( بین المللی ) را دارد. ثبت بین المللی بدین معناست که می توان علامت مذکور را در کشورهای عضو کنوانسیون مادرید با پرداخت هزینه های قانونی در هر کشور به صورت جداگانه ثبت نمود.
در حال حاضر 86 کشور از جهان از جمله ایران عضو این کنوانسیون بین المللی می باشند. جهت ثبت بین المللی اخذ تصدیق در ایران الزامی می باشد.
از انتخابتان متشکریم.

   


درباره وبلاگ


آخرین پستها


نویسندگان


آمار وبلاگ

کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :

ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | اخبار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و سلامتی مجله علم و فن | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو